Taxolos napok – újra félúton

jon

Túl vagyok a 6. Taxol kezelésen ezzel elérkeztem a Taxol-journey feléhez. Repül az idő. Ha még emlékeztek – huh én nagyon is – az első Taxol kezelés után hát nem voltam túl jól. Kiváncsi voltam, hogy ez változik e majd később és ha igen milyen irányba. Most megosztom veletek az elmúlt hetek taxolos történéseit.

Először is azt le kell szögeznem, hogy ha választani kell, hogy Taxol vagy AC egyértelműem az előbbi. A kettőt még csak egy napon sem lehet említeni akkora a különbség a mellékhatások tekintetében. A Taxol is erős szer de nem annyira mint az AC. Én az AC után mindenre fel voltam készülve és bevallom sokszor ért kellemes meglepetés. Az első taxolos hetet túl kellett ugyan élni. Nem csoda, hiszen a szervezetem akkor találkozott először a hatalmas zöld tiszafa ezen kivonatával mely komoly sokkot okozott szegény ACtól elnyűtt sejtjeimnek. Aztán jött a következő Taxol adag és akkor már felkészülve és felvértezve vártuk én is és a sejtjeim is. Tanulva az első hét tapasztalataiból első lépésként drasztikusan megemeltem az L-Glutamine napi adagomat 20 grammra. Az L-Glutamine a szervezetünk sejtjeinek alapvető aminosava, mely fontos szerepet játszik az izom, vese, máj, bélrendszer, immunsejtek működésében. Fontos szerepet tölt be a fertőzésekkel szembeni védelemben is. Legfőbb jótékony hatása viszont abból áll, hogy jelentősen csökkenti az izom és csontfájdalmat valamint a neuropatias tünetek megelőzhetők vele, ami a taxolos kezelések gyakori mellékhatása. Nem mellesleg pedig támogatja és erősíti az immunrendszert. Ugyancsak emeltem a B6 vitamint ami felelős többek között azért is, hogy az L-Glutamint glutationná segít alakítani ami a szervezetünk legerősebb antioxidánsa.

A stratégia bevált. Ismét. A második kezelés után remek hetem volt. Ugyan a kezelés utáni 3. napra megérkezett az izom és csontfájás de a Glutaminnak köszönhetően egy percet sem feküdtem, szinte fel sem tűnt a fájdalom. Energikus voltam és tudtam mozogni bár lassan. Másfél napig tartott ez a fajta fájdalom majd a kezelés utáni 5. naptól semmilyen fájdalmam nem volt. A 3. kezelés utáni hét eseménytelenül és hasonlóan telt mint az azt megelőző ami nagyon feldobta a hangulatomat. A Taxolnál jellemző viszont, hogy ahogy telítődik a szervezet a heti kezelésekkel, úgy a mellékhatások is sokasodhatnak. A negyedik kezelés utáni héten nálam is sorra új dolgok jöttek elő, de ezekkel együtt lehet élni és egyik sem az a borzasztó hányinger meg gyengeség volt ami az ACnél tehát örültem. Hihetetlen mennyire át tudja az ember értékelni a dolgokat hehe.

Szóval a 4. kezelés után a szokásos és menetrendszerű izom és csontfájdalmakon kívűl komoly szorulásom lett és elkezdett vérezni az orrom. Az orrvérzés az egy érdekes dolog volt, mert nem úgy vérzett, hogy folyt a vér belőle, hanem folyton tele volt alvadt vérrel amitől időnként eldugult az orrom. Először azt gondoltam benáthásodtam, de mikor kifújtam az orrom csak vér volt a zsepiben. Na ez azóta tart kisebb nagyobb szünetekkel. Az oka nem más, mint a nyálkahártya sérülése ami ugyancsak egy mellékhatás. Kaptam gyógyszeres kenőcsöt rá de nem használtam még, mert a kókuszolaj remekül bevált. Regenerálja a nyálkahártyát és elállítja a vérzést is. Persze ideig óráig. Szóval hozzánőttem a csomag zsepikhez de ezen kívül más kellemetlenséggel nem jár a dolog. Azért nem árt többször ellenőriznem napközben, hogy nem e folyik a vér az orromból és nézek ki úgy, mint egy K1es vesztes. A szorulás na az már keményebb dolog ott komoly intézkedés kellett tehát vettem szilva juicet (és sajnos nem a jó magyar erős színtelen szeszre gondolok most ) 🙂 Azért arra is kaptam orvosi megoldást amit még mindig talonban tartok, ha esetleg a jó öreg szilva nem bírna el a dologgal.

Az 5. kezelésnél mikor a doki tudomást szerzett a “kemény helyzetről” – mivel színt kell vallanom minden egyes kezelés előtt mi volt mi nem volt a megelőző héten – úgy döntött, hogy az egyik pre-medes szetroidomat kicseréli egy gyengébbre, mivel állítólag az okozza a szorulást. Egyúttal mondta azt is, hogy lehetséges, hogy rosszabbul leszek emiatt, mivel ez gyengébb mint a másik volt de adjunk egy esélyt és nézzük meg hátha. Én mint jó kísérleti nyuszi bólogattam oké nyomjuk szeretem a kihívásokat. Nyomtuk. Aztán a kezelés után valóban igaza lett, mert nekem már nem kellett nyomnom, jött magától, viszont olyan beteg voltam, hogy a kezelés utáni 6. napon is még magamat próbáltam összerakni, mint a legutóbbi 1000 darabos puzzle-t ami azóta sem sikerült. Fájdalmak, brutális gyengeség, csúnya torokgyulladás, nulla energia, szédülés, enyhe hányinger és azon kaptam magam, hogy inkább egy hetes szorulás mint egy hetes rosszullét. Így a 6. kezelés előtt kértem vissza a megszokott kis sztero adagomat majd hazafelé vettem két doboz szilva juicet. Ez tegnap volt. A szilva ma jól vizsgázott, így eddig minden rendben megy-jön…

További érdekesség, hogy elkezdett nőni a hajam 🙂 Igen ez érdekesség, mivel a Taxoltól is kihullik a haj. Tegnap mutattam a dokinak aki hatalmas szemeket meresztve megjegyezte, hogy “igen ez komolyan nől wow”. Na most a wow az fél centit jelent, így nem rohanok még a Claire’s be hajgumikért, de tekintve a körülményeket ez tényleg wow. Azért várjuk ki a végét, még 6 kezelés hátra van. Közben egész komoly kendőgyűjteményre tettem szert, mutatom alább:

kendo

Élvezem a kendőzést amúgy és szenvedélyesen vadászom az újakat akármerre járok. Nagyrészt azonban Charity Shop-okban vásárolok, mert így a befolyt pénz legalább jótékony célra megy (a remény hal meg utoljára…) és hát olcsóbb is. Érdekesség, hogy mikor legutóbb költöztünk, az összes ruhát, cipőt és mindenféle dolgot amik nem kellettek a Cancer Society charity shopnak ajándékoztam, akkor még nem sejtettem, hogy valahol én is érdekelt leszek a témában….nincsenek véletlenek..

Visszatérve a Taxolra, jelenleg azzal küzdök, hogy a vénáim kezdik megsínyleni a heti szurkálásokat. A helyzet az, hogy mivel a bal hónaljamból a műtét során eltávolították a nyirokmirigyet, így a bal kezem innentől nem használható sem vérvételre, sem vérnyomásmérésre sem pedig kemóra. Egyszóval semmire. Így a jobb kezem az áldozat többszörösen is, hiszen minden azon történik. Ez pedig mostanság nem más mint heti vérnyomásmérés, vérvétel és kemoterápiás kezelés. Elég jó és sok vénám van de mindennek van határa. A másik megoldás amit nekem is felajánlottak az un. port: egy állandó csövet betesznek a mellkasba és amikor mész csak rácsatlakozol a rendszerre. Ha vége lehúznak róla és Te mehetsz haza a kis portoddal a mellkasodban. Ezzel fekszel, alszol, fürdesz, kelsz csinálsz mindent. Hát én ebből nem kértem. Így maradt a jobb kezem és a hős vénáim. Tegnap negyedszerre sikerült találni egy működőt. Lassan úgy érzem magam mint egy tűpárna. Jelenleg a fél karom lila meg zöld nade Írországban nem kell attól félni, hogy nyáron rövidujjú pólóban kell mászkálni így annyira ez a dolog nem ráz meg. Azért bevetem az Aloe Verat hogy a következő hétfőre a vénáim a topon legyenek.

Az immunrendszer továbbra is sérülékeny, így a sokemberes csoportos együttdolgozós, ivós, evős bulikról még mindig le kell mondanom, de hála a 21. század nagyszerű technikai vívmányainak meg a munkahelyem támogatásának teljes gőzzel tudok dolgozni itthonról így nem szakadok ki a hétköznapokból és még a normális élet illuziója is megmaradt. Minden nap többször sétálok – köszönet ismét a terápiakutyusomnak Nickynek – és elkezdtem amikor csak tehetem kocogni is. Jól esik a mozgás de csínján kell bánni vele, mert a szív is erősen terhelve van a kemó által. Szóval amennyi jól esik és hát egyre több esik jól 🙂

Közben folyamatosan tanulok és dolgozom ki az új életem reformját, hogy ha majd megnyomták rajtam a restart gombot és befejeződnek a kezelések, olyan életet tudjak élni beleértve táplálkozást, mozgást, stresszkezelést stb., hogy soha többet ne kelljen újra soklábúakat kikergetnem a szervezetemből. Ez komoly kihívás, de ugye mint azt már többször említettem én szeretem a kihívásokat:-) Ugyanis kedves sorstársaim nem csak az a feladat, hogy az ember felépüljön egy rákos betegségből. A nagyobb feladat egészségesnek maradni egy rákos betegség után. Ha a rák támad akkor valami nem jól működik a szervezetedben. Nem elég végigcsinálni a kezeléseket és hátradőlni a végén. Ha nem változtatsz az életeden a rák újra támadni fog. Aki egyszer már volt rákos annál a kockázat hatványozottan növekszik. A kezelések hónapjai arra is nagyon jók, hogy az ember átgondolja mit kell másként csinálnia, kidolgozza ezt és dolgozzon önmagán, hogy ha majd eljön az idő, akkor újult erővel egy új életet tudjon kezdeni és élni. Én is gondolkodok, tanulok, kutatok és fejlődök. Mindezzel együtt erősödök és bátran fogok készen állni az új életemre új tudással és energiával felvértezve. De addig még dolgoznom kell magamon, tanulnom kell és nem mellesleg vár még rám 6 hét Taxol és 7 hét sugárkezelés. Közeleg a nap mikor mindennek vége lesz és elmondhatom, hogy nem csak a rákot győztem le de a saját félelmeimet is.

en

 

 

 

Reklámok

2 thoughts on “Taxolos napok – újra félúton

  1. Love this. Good news about the hair starting to grow! Interesting about Vitamin B6 for you.That just made me nauseous. I have had some muscle cramping (at the beginning of my recovery when I was on exercise restriction) and I found that magnesium works remarkably well for all muscle cramps. That picture of you and your dog is beautiful. Good thoughts to you!

    Kedvelik 1 személy

Vélemény, hozzászólás?

