Félúton…

en

6 hónappal ezelőtt, mikor 2015 Szeptemberében közölte velem az orvos, hogy rákos vagyok az életem a feje tetejére állt. Ez az a szituáció amitől a legtöbb ember retteg, hogy valaha is bekövetkezik. Akkor én is úgy éreztem, hogy minden összeomlik körülöttem és nem tudom mi lesz ezután.

Ma, 6 hónappal később elmondhatom, hogy eddigi életem legnehezebb óráin, napjain és hetein vagyok túl. Elmondhatom, hogy szembe mertem nézni a rettegett rákbetegséggel, elmondhatom, hogy kemény döntéseket tudtam meghozni. Összeomlottam, haragudtam, okoltam és sírtam de felálltam és olyan hatalmas erőre leltem magamban amiről egészen eddig fogalmam sem volt. Hogy küzdeni fogok nem volt számomra kérdés. Belőlem a betegség híre haragot és dacot váltott ki: sosem vesztek. Most sem fogok. Álltam elébe akármi vár is rám. De 6 hónappal ezelőtt nem tudtam, hogy mi vár rám. Egyet tudtam csak, hogy az út hosszú lesz és rögös. Minden erőmre, hitemre és egész lényemre szükségem lesz, hogy végig tudjak rajta menni. Sűrű sötét erdő, amin néha néha átszűrődik majd a meleget és bíztatást adó napfény mintegy újabb erőt adva, hogy nem szabad feladni, hogy aztán újult erővel és hittel vegyem a következő akadályt.

A mai egy jelentős nap: elérkeztem az utam feléhez. Megcsináltam. Megállok kicsit és visszatekintek: a lelki hullámvasutazás, a sok kórházban töltött óra, a műtét, feszült várakozás az eredményekre, a családom, barátaim, szeretteim, kollégáim kétségbeesett tekintete és bíztató szavai, belső harcaim, a kemoterápia, a sok nehéz nap a kezelések között, álmatlan nyugtalan éjszakák és még nehezebb reggelek… és én mégis erősebb vagyok mint valaha. Az erőm napról napra több, mert napról napra jobban megismerem magam. Az elmúlt 6 hónapban olyan tanítómesterem volt akinek a módszerei sokszor kegyetlenek, viszont annál hatásosabbak: arra kényszerítenek, hogy igenis nézz szembe magaddal. Nézz szembe a félelmeiddel, fedezd fel a benned rejlő energiákat és erőt. Tapasztald meg a határaidat. Ez a tanítómester pedig nem más volt mint a Rák maga.

Igen Kedves Olvasó a rák sok mindenre megtanított az elmúlt 6 hónapban. Megtanított arra, hogy éljem meg és becsüljem meg a pillanatot. Megtanított arra, hogy ne csak átszáguldjak az életemen, hanem álljak meg néha. Arra is megtanított, hogy az idő véges és felismerjem, mire érdemes azt fordítani. Megtanított NEMet és IGENt mondani, felismerni kik azok az emberek, akikre igazán számíthatok. Megtanított a türelemre és az alázatra. Megmutatta, hol rejtőzik bennem határtalan erő, akarat és akarás és megtanította, hogyan használjam azt fel. Folyton feszegette a határaimat minden egyes nap minden egyes percében és arra ösztökélt, hogy küzdjek, hogy olyan erőket leljek fel magamban amikről nem is tudtam. Megtanultam, hogy csakis akkor lehetek erős ha együttműködök. Magammal. Megtanultam, hogy én vagyok a leghatalmasabb segítsége magamnak, ugyanakkor arra is felhívta a figyelmemet, ha nem vigyázok, a legnagyobb ellensége is magamnak lehetek. Ma, az utam felénél elmondhatom, hogy a rák által megismertem magamat.

Az utazásnak még nincs vége: vár rám még 12 hét Taxol kemoterápiás kezelés valamint azt követően 7 hét – napi 15 perc -sugárkezelés. Nem lesz könnyű, tudom. De már nem rettegek attól ami rám vár. Miért is tenném? Hiszen az elmúlt hat hónapot is én csináltam végig. ÉN.

Megyek tovább. Magam mögött hagyom a sűrű, sötét erdőt, hol nagyon sokszor félhomály fedte az utat. Lesznek még erdők és fák, lesz még félhomály, de a fény egyre inkább utat tör magának és hamarosan látom majd a Napot, a meleget adót.

 

 

Reklámok

4 thoughts on “Félúton…

  1. Dettikėm boldogan olvasom bejegyzėseidet,büszke vagyok Ràd, javasolnàm a betegsėget ės àtėlt ,,ėlmėnyeid” köny formàban valò megjelentetėsėt!! Puszi ui:sógornőm jövőhėten kapja a 3. kezelėst ua. Mellràk

    Kedvelik 1 személy

Vélemény, hozzászólás?

